Tuesday, September 06, 2011

Saya nak berenti keje..jd fulltime housewife:-)

Terkejut x baca tajuk entri mama hari nie?Betuuuuull...mama nak berenti keje...nak dok umah jd surirumah sepenuh masa.Boleh tumpukan sepenuh perhatian pada urusan rumahtangga...jaga makan minum anak & suami...pantau perkembangan anak-anak...fullstop...jap gie nak kemas sume barang kat opis nie masuk kotak pastu buat keje opis kat rumah jer..boley ke kawan2?
jeng...
jeng....
jeng....
~
~
~
~
apalah mama mengarut ni?
kalau berenti keje...sape yg nak tolong bayar segala hutang bank,hutang masa belajar dulu,duit rumah lagi....isssh..issshhh...ingat abah tu gaji puluh ribu ke yang mama nak goyang kaki jer?
sedarlah diri tu sikit....ada hati nak dok saje kat umah..hutang bertepek-tepek...anak2 tgh belajar ...sape nak bantu abah...cian abah nanti sorang2 jer berpeluh-peluh mencari rezeki...apadaaaaa...
hihihi...hihihi
Tak mungkin perkara di atas akan terjadi kat mama...hanya dalam mimpi jer ok...banyak tanggungjawab yang perlu dipikul & yg paling penting sumbangan tenaga mama nie amat diperlukan untuk kemajuan negara yang tercinta...: :
"ayat nak sedapkan hati"...hahahahahaha...

3 comments:

pizli said...

Heheheheh..

Noina said...

InsyaAllah..kalau bukak kedai jahit boleh la kak bantu cik abng.. :) berenti pun takde hal..kan kak.. ?

munna said...

munna pun berangan mcm tu kak....