Wednesday, July 20, 2011

Jom kawan-kawan..tingkatkan kemahiran kita:-)

Mama dah pandai jahit baju kurung & dah mula amik tempahan secara kecil-kecilan.Mama juga dah boleh jahit kurung moden tapi untuk pakai sendiri boleh la..tak berani amik tempahan lagi coz lum expert.Jadi dok pikir...pikir...& pikir...tak rugi rasanyer kalau mama spend duit untuk join kursus jahitan asas pakaian kan...secara tidak langsung meningkatkan lagi kemahiran yang ada demi untuk kemajuan diri sendiri.
Actually dah lama berkeinginan untuk ikuti kursus jahitan secara lebih serius cuma masa & kewangan yang tak berapa mengizinkan.Sebelum nie mama hanya belajar dari Cikgu Zura yang mengajar di rumahnya..baru belajar 3 paten..tapi tak khatam lagi coz asyik tertunda.Faktor jauh dari rumah pun satu hal tu yang kadang-kadang wat mama liat nak datang abiskan satu-satu paten.Jadi setelah disurvey sekitar bandar Klang 2 hari lepas mama dah jumpa satu butik ni yang menawarkan kelas jahitan sepenuh masa @ separuh masa.Dekat sangat ngan rumah..sepuluh minit dah sampai.
Insyaallah...jika tiada aral melintang mama akan mula bulan pose ni....harap-harap mama dapat manfaat dari kursus tu nanti..aamin:-)Lagipun mama kalau boleh nak belajar sampai boleh jahit sume paten...taknak lah nanti orang nak tempah baju...jawab macam nie"pandai jahit baju kurung jer"...tapi takper lah mama nak usaha sedikit demi sedikit dapatkan ilmu menjahit nie..sekurang-kurangnyer dapat menjahit baju sendiri & anak-anak dah bersyukur sangat-sangat..hehehe.So kepada kawan-kawan kat luar sana..marilah sama-sama kita meningkatkan kemahiran & tambah ilmu untuk kesenangan di masa depan.Andaikata tiada rezeki bekerja makan gaji...bekerja sendiri pun sangat-sangatlah ok..yang penting tau apa yang nak diusahakan tu..sekarang ni dah dekat musim raya..tebal ler poket tailor & pengusaha biskut & makanan yerk!!Semangat mama ..jangan hangat-hangat tahi ayam jer...wassalam.

5 comments:

pizli said...

Tahniah! Hehehe.

Zairosamri said...

taniah yana...kalau kita ada semangat nak belaJAU apeee pon boleh kan.....akak ni pon setelah anak2 besau baru le nak belajau bawak kereta hehehe

Yana a.k.a Nonie said...

En.Pizli:terima kasih:-)

K.Ros:oklah tu kak...sy pn dh amik lesen kete...bln 10 nie tamat ler P saya..hihihi:-)

Noina said...

hehe..kelas ina pun lum abis lagi..tapi terkejar2 pulak masa nak wat benda lain..huhuhu

akmar said...

Assalamualaikum...minta maaf..kalo boleh saye nak tau lah kelas kat bandar klang tu..leh tolong promote sikit tak??