Wednesday, June 29, 2011

Jong-jong inai

Takde ape nak citer hari ni sekadar citer kosong jer..hari ni mama nak kongsi tentang lagu 'Jong jong Inai'

Sepatutnya lagu ini diyanyikan lebih kurang macam nie....
Jong jong inai
Mak ipur rajawali
Sepak tunggul inai
Berdarah ibu kaki


tapi Humaira  lak nyanyi macam nie...
Jong jong inai
Mak ipur rajawali
Sepak  b****t  Along
Berdarah  b****t  Angah

hahahahahahahha...lupa nak rakam video masa Humaira nyanyi...tapi ituler...pengaruh kanak-kanak yang lebih besar pada Humaira...cepat jer hafal.Tak salah mama lagu tu didengarnyer masa kami balik kampung musim cuti sekolah lepas.Dek asyik dengar budak-budak besar nyanyi masa bermain..Humaira pun terikut sama..yang tak tahan tu kadang-kadang suka-suka tukar skrip..biler nyanyi dan nampak muka mama @ abah...lirik tu terus tukar macam nie .."sepak b****t  mama,berdarah b****t  abah....hahahahaha...lawak ler jugak time dengar tu.Puas cakap banyak kali kat Humaira jangan sebut b****t tapi disebut gak..yerlah budak-budak kan mana tau elok ke idak sebut perkataan macam tu..janji nyanyi jer..hehehehe:-)
Moralnyer kene sentiasa pantau apa yang anak-anak buat.....hrmmmmm..wassaalam

5 comments:

pizli said...

Hahahha kelakarla.. Tapi jangan nyanyi dekat luar dah.. heeh..

Yana a.k.a Noni said...

en.pizli:biasanyer Humaira nyanyi kat dlm kete @ umah jer...memang kelakar kan:-)

Nyaros Abu Bakar said...

anak akak dak haffiq ni pon suka nau lagu tu,bila anak istimewa kita dapat nyanyi sesuatu lagu,kita yg emak bapak ni rasa bangga semacam kan hehehe

N i e Z a said...

hahahhaa...budak2 skg memang pandai goreng lagu ikut skrip diorg..kelakar2 je lagu yg diorg nyanyi..hehehehe

Azma said...

hehe..budak2 cam tu la..anak2 saya abg & kakak tu pun camtu. Kita ckp jgn sebut, diaorg kata ok.. Tetiba bila nyanyi lagu, perkataan tu jugak yg diguna. Bila dibebelkan kata mereka, memang lagu ni cam tu la nyanyi ibu. Sib baik bila suh ubah, diubahnya jugak.. :)

p/s : sori lama x ke sini..terhilang nama blog yana dari bloglist saya. Bila gi blog kawan baru perasan..