Monday, January 17, 2011

Dialog antara bapa & anak

Salam...
Semalam saya ada terdengar dialog antara bapa dan si anak....bunyinya lebih kurang beginilah:-
Anak : Abah,nanti kita pergi kedai kunci beli kunci baru yer bah...Along punya kunci basikal hilangla...(dengan muka seriusnya)
Abah : Kenapa Along kunci basikal tu?
Anak : Along takut basikal kena curi tu yang Along letak kunci tu...
Abah : Kat kedai buat kunci mana boleh ada kunci yang serupa macam kunci Along kecuali kalau nak wat pendua ..bolehla...(dalam hati Abahnya ketawa...tu la sape suruh pakai kunci tu...nak elakkan kena curi dah timbul pulak problem lain....hahahhahaha)
Anak : Habis tu macamana Along nak guna basikal tu nak ke sekolah agama?...huhuhu
Abah : Ha...macam ni...Along angkat jer tayar belakang tu....hehehehe

Pendek kata seronok semalam kami kenakan Along...itulah pandai-pandai pergi kuncikan basikal tu ..sekarang diri sendiri gak yang susah...:-) Padahal dalam kawasan kuarters ni manalah ada orang nak curi,berapa kerat jer keluarga yang dok dalam kuarters ni pun...macam-macamla Along ni kan..
Sian pulak tengahari tadi balik dari sekolah agama mengadu tak sihat dan pening kepala...saya rasa badannya agak panas ... jadi hari ni cuti tak pergi ke sekolah kebangsaan...ingat balik kerja petang nanti nak bawa dia ke klinik...dah bagi makan nasi dan minum ubat tadi terus tidur...:-(


nilah dia basikal Along...perasan tak tayar belakang yang dibelit dengan kunci tu?hihihi..Angah bukan main menyibuk interframe gak...


2 comments:

Azma said...

Cian along..smpai demam2.. :)
Abis tu nak buat camne tu? G bwak kedai kerat kunci tu ke? (saya pun blur..hehe..)

Yana@Noni said...

Azma...setakat hr nie keadaan basikal tu masih mcm tu lg...abahnya x wat ape2 pn lg...actually basikal tu digunakan utk riadah petang...pergi balik sekolah mmg kami jemput...jd xder mslh...cuma xtvt riadahnya yg tergendala..hihihi