Friday, January 21, 2011

Hari cuti sedunia

Bangun pukul 5.30 pagi tadi, rasa badan Humaira ... alamak ... demam la plak...panas badannya..periksa suhu 37.5c...terus buatkan susu dan bagi makan ubat...nasib baik sentiasa standby ubat demam .Pastu sibuk plak dia temankan mamanya siapkan breakfast.Yang saya pulak memang tak berapa lena tidur malam tadi mana taknya dok pekena air kopi pukul 12.00 mlm...terus mata ni tak mengantuk...jadi mengadap la laptop sampai pukul 3.30 pagi...yang suami kat sebelah dah berdengkur dari pukul 3.00 pagi selepas makan bihun goreng 2nd round..hihihi:-)
     Disebabkan Humaira demam , jadi saya ambil keputusan untuk cuti hari ni..pukul 7.45 pagi sms Guru Besar inform nak ambil cuti untk jaga anak demam....nasib baik dia memahami..lagipun risau nak tinggalkan Humaira kat nurseri dalam keadaan demam macam tu..takut apa-apa jadi susah nanti...rasa lebih lega jika jaga anak sendiri semasa mereka jatuh sakit.Lagipun taknak nanti Humaira jadi pembawa virus pulak kat nurseri tu...apapun hari ini adalah hari Cuti Sedunia...yang saya pasti ramai kawan-kawan di luar sana yang menyambung cuti kan...time-time mcm nilah ambil kesempatan untuk bercuti @ pun balik kampung...dan bagi saya minggu ini adalah minggu untuk saya rehat secukupnya walaupun banyak kerja @ rumah yang nak diselesaikan...@ pejabat pun banyak gak kerja yang belum dibereskan...tapi apa boleh buat anak tak sihat...paham-paham jer la kan..
  Jadi saya telah memulakan kerja-kerja rumah sebaik sahaja Along & Angah berangkat ke sekolah...dari memunggah baju ke dalam mesin basuh hinggalah memasak...apapun duduk @ rumah taklah stress seperti di pejabat sebab semuanya di bawah kawalan kita...bila dah kerja rasa mcm nak dok kat umah jer..tak nak kerja...pastu bila dah dok umah bosan pulak rasa nak keje...itulah lumrah manusia kadang-kadang x puas dengan apa yg ada...apapun tepuk dada tanya selera kan...

p/s: tidak  termasuk golongan ibu-ibu yang punya anak istimewa tau..:-)


Tak dilupakan juga untuk Along....Selamat Hari Lahir Sayang..yang ke 9 tahun...semoga menjadi anak yang soleh dan pelindung yang baik kepada adik-adik yer...mmmmmuah..

2 comments:

munna said...

semoga humaira cepat sembuh..nama anak munna yg sulung pun Humaira.. Norhana Humaira

Yana@Noni said...

Cantik nama tu...Alissa Humaira nama penuh anak akak...thanks ..mudah-mudahan...tidor awal mlm nie lps mkn ubat tadi..badan masih bahang lagi tu:-(