Saturday, January 08, 2011

Fisioterapi @ HTAR

Semalam saya telah membawa Humaira ke HTAR untuk sesi temujanji dengan pakar fisioterapi....mcm biasala Humaira..bila tubuh badannya disentuh mulalah start mendayu-dayu tangisannya...nak training exercise pun nak nangis...susah tul...Puan Zarina banyak melatih streching untuk kaki Humaira...beliau menanyakan siapa yang menjaga Humaira semasa ketiadaan saya di rumah...jadi sape lagi ? tentulah Abahnyer selain menghantarnya ke nurseri...memang Humaira manja lagaknya..itulah Abah asyik memanjakan dia..bila menangis cepat-cepat dipujuk...Pn.Zarina kata menangis adalah senjata Humaira untuk menarik perhatian kita...itu pasal nak wat exercise memang susah..jadi kat situ dah merugikan masa sebab tak banyak dapat wat aktiviti...jadi beliau menasihatkan kami supaya kurangkan memanjakan Humaira supaya dia lebih mudah berdikari...memang betul pun..
 Pn.Zarina juga ada memberitahu yang kaki Humaira berkemungkinan besar boleh berjalan...tapi tak mungkin sama seperti kita yang normal ni berjalan...mungkin memerlukan alat bantuan seperti kasut   khas@ sebagainya...tak kisahla janji Humaira dapat bergerak sendiri & mampu berdikari ...itupun saya & suami amat bersyukur sangat...jadi beliau menasihatkan kami untuk lebih meningkatkan usaha demi memulihkan kaki anak dara saya yang ke2 ni....insyaAllah akan mama & abah usahakan...
 Pada 27hb ni akan ada temujanji dengan pakar pediatrik jadi saya akan minta nasihat pakar untuk rujukkan Humaira ke pusat rehab...insyaAllah di situ nanti mereka akan tentukan alat bantuan sokongan yang sesuai dengan Humaira...
  Selepas settlekan appoinment Humaira , saya masuk pejabat dalam pukul 2.30 petang.Sampai jer kat pintu pagar sekolah nampak jentera bomba dalam kawasan parking.Aaaik..awalnya pihak sekolah wat latihan fire drill....biar betul...baru 5 hari sekolah bermula..Dah siap parking kereta, saya terus menuju ke pejabat..sampai kat pintu masuk saya lihat 2-3 orang anggota bomba tengah berbual dengan GB...rupa-rupanya ular dah masuk dalam pejabat pada sebelah pagi...mereka datang untuk tangkap ular tu rupanya..tapi bayang ular pun x jumpa dan mereka terus balik...seram sejuk plak saya apabila GB kata ular tu menuju ke meja saya...tapi anggota bomba dah periksa & tak jumpa apa-apa pun...moga-moga ular tu takkan muncul semula...risau pulak saya bila tengah-tengah nak ambil barang dalam drawer kang terpegang pulak ekor ular..masakla saya..tapi sampai pukul 5 petang semalam keadaan ok jer...syukur alhamdulilah...

5 comments:

Kerikil Kehidupan said...

InsyaAllah semoga segalanya dipermudahkan...thanks sudi singgah blog akak dan meniupkan kata-kata semangat...akak hargainya...Moga Humaira boleh berjalan...aminn....

Yana@Noni said...

Terima kasih jugak utk akak....doa saya moga akak sentiasa bahagia di samping anak2 tersayang k...lagi 1 moga Klong & Iman cepat sembuh....aaamin...:-)

Jue-Isteri_Ibu said...

semoga kita tabah mempunyai anak2 comel ini. Salam perkenalan dari saya.

Yasmin Nabilah.. said...

kak..comel betul anak dara akak ni..manis je muka dia.. :) Hurm..humaira sama je ngan Nabila.bila gi terapi mesti nangis..huhu...

Yana@Noni said...

salam...Jue,
thanks coz follow blog kter...salam perkenalan jugak utk awak...:-)

salam..ina,
itu gambar lama ..skrg gigi atasnyer dh byk tumbang coz abahnyer suka lyn belikan gula2...hehehe
ye ke nabila pn mcm tu ?elokla tu ade geng...puas suh diam x mkn pujuk dah..taunyer ckp nak balik...nak balik...susah tul:(