Friday, April 22, 2011

Kismis Tok Guru

Pagi ni ada sorang budak lelaki bangun pagi dengan muka masam mencuka...dari mula solat Suboh hinggalah nak ke sekolah...sape lagi kalau bukan si Along..marah kat mama...sebab mama tak penuhi kehendaknya.Malas mama nak layan..balik dari sekolah petang semalam dok tunjuk kat mama 1 borang ni..untuk beli Kismis Tok Guru..di sekolah agama ada jualan pagi ni.Sebenarnya kadangkala mama tak puashati gak dengan pihak sekolah bila kerapkali ada jualan kismis dan macam-macam lagi la...memang ler murid-murid tak dipaksa untuk membeli tetapi ibubapa yang akan dipaksa oleh anak-anak untuk membeli apa yang dijual kan...takkan tiap-tiap kali ada jualan nak kena beli barang...aduuhai..pening kepala mama...selagi tak melihat barangnya mama takkan suka-suka untuk habiskan duit beli semua tu...so rupa-rupanya Kismis Tok Guru...mama katakan pada Along di luar sana banyak kismis ni dijual..bila-bila masa mama boleh beli...nanti la bila free kita pergi beli yer..masih dengan muka masam mencuka...bersalam dengan mama dan terus turun ke bawah kerana abah sedang menunggu untuk menghantarnya ke sekolah...alaaahai ..sesekali mama tak layan kehendak Along apa salahnya kan...hehehehe..





KISMIS TOK GURU

Kismis ini telah dibacakan Ayat-ayat Al-Quran dan didoakan oleh ustaz dan para pelajar Tahfiz Nikmatillah Pulau Melaka, Kelantan. Jadikan amalan memakan kismis setiap pagi untuk kecerdasan minda, menguatkan daya ingatan dan sebagai persediaan menghadapi peperiksaan.

Khasiat dan faedah :

  • Menghilangkan penyakit lupa
  • Menguatkan daya ingatan
  • Mencerdaskan minda
  • Membersihkan hati
  • Mencerahkan mata
  • Menghilangkan Balgham

  • Otak dan minda
  • Sesuai untuk yang menuntut ilmu
  • Sesuai untuk yang belajar menghafaz Al-Quran
  • Sesuai untuk yang belajar menghafaz Haditz
  • Sesuai untuk para Hafiz dan Hafizah

HARGA BIASA : RM 10 (250grm)




5 comments:

Mama Q said...

Yana...ada beza ker harga yg dijual kat sekolah dgn di luar?..Bdak2 mmg gitu kan (masa kecik dulu Mama Q pun cam tu gak..heheheh)Pasal nnt dia tgk kwn2 lain beli..tp dia x beli..blk dgn tgn kosong. Hmm Mama Q belum lg berhadapan dgn suma ni pasal anak2 kecik2 lg...cuma klu pg soping je la...anak2 nak toys..

Yana@Noni said...

xderla beza kak..sama jer..tapi sblm ni mmg x pernah miss beli time ade jualan kat sekolah cuma kali ni jer malas nak bagi Along beli...dia marah kejap jer..nanti masak sedap2 untuk dia..senyumlar balik..:-)

Kasih Ibu said...

hai yana...
kesiannya along... tapi betul juga tindakan yana tu, bukan apa tak nak biasakan bebudak ni sentiasa dpt apa yang dia nak...

Yasmin Nabilah.. said...

huhu..mmg byk jual kat luar kak..standard la budak2.klu bleh semua nk beli kan..:)

Yana@Noni said...

Bayzura : betul...xnak manjakan sgt dengan wang ringgit ni...-)

Ina : betul Ina...klu dilayan pokaila mamanyer...hehehe