Friday, March 11, 2011

1st time Humaira ambik gambar pasport

Mula-mula sekali saya nak ucapkan takziah dan simpati atas bencana alam yang menimpa rakyat Jepun di Sendai....memang seram gak bila tengok kat berita.. tsunami & gempa bumi menyerang negara matahari terbit tu..apapun doa saya semoga mereka-mereka yang berada di sana terutamanya rakyat Malaysia dilindungi Allah hendaknya.Apabila melihat rakaman kejadian tersebut,ia menginsafkan saya  bahawa Allah itu Maha Kuasa dan segala yang berlaku adalah atas kehendakNya jua...

Berbalik kepada tajuk entri saya,tengahari tadi time rehat saya bawak Humaira ke kedai gambar .... untuk tangkap gambar pasport...bukan main seronok dia bila saya ajak ke kedai gambar.Tapi  bila time nak shoot tu,mula-mula ok lagi...bila dah kali kedua uncle tu halakan kamera mulalah tunjuk muka cuak nak nangis.Uncle yang ok tu pun suruh saya dan Angah berposing sekali di sisi Humaira untuk hilangkan takut dia walaupun pada hakikatnya kami berdua sekadar pura-pura ambil gambar bersama....hehehe...pandai sungguh uncle tu cari taktik ..dah memang keje dia kan:-)

Comei x saya......anak sape la ni yek?

Actually gambar ni diambil untuk dilampirkan pada borang permohonan kad kebajikan (OKU) dan juga  borang penempatan ke PDK Klang Selatan...hari Isnin nanti saya akan ke JKM Klang & PDK Klang Selatan untuk semua urusan tu...moga Allah mempermudahkan segalanya......aaamin.

p/s:moga anak mama dapat berjalan satu hari nanti....aaamin...mama,abah,along & angah sentiasa sokong Humaira tau...:-)

5 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

comelnya humaira.. :) lawa tul anak dara nih.. :)

Hurm..teringat pula kat Nabila masa mula2 amik gambar pasport dulu..buat kad OKU gak..hehe..terpaksa pegang dia sebab tak boleh duduk sendiri. Budak jurukamera pun naik pelik. last2 bila bagitau kat dia Nabila special..terus dia diam..huhu..

Nonie said...

comel tu memang dah ina..tp bila kemahuannya x dipenuhi satu rumah melalak..tu yg selalu kene cepuk ngan akak...bila thap sabar dh maksimun..pujuk pujuk x diam..mmg kenalah ngan mama...ngah abahnya manja sangat coz abahnya rajin melayan kehendak dia..hehehe

munna said...

alahai comelnya humaira... ingatkan gambar nak ke luar negara kak yana... insyaALLAH jika usaha berterusan mesti humaira boleh berjalan nanti

Nonie said...

nak ke luar negara?1 Malaysia pun blm abis jalan...munna...hihihi

Nabilah said...

Salam...
saya nabilah, pelajar utem, sedang menjalankan final year project..

saya mohon untuk menggunakan gamba anak akak...memerlukan gambar kanak2 untuk diletakkan di testing card saya... untuk tujuan demo project shj...sebarang kemuskilan akak boleh contact saya ke email: bella_shane09@yahoo.com.my