Thursday, March 03, 2011

Dulu & kini tetap maintain ok...

Hari ni dah masuk hari ketiga dalam bulan Mac....pejam celik pejam celik kejap jer masa berlalu..apa nak cerita hari ni yek?Haaa...nak merapu sikitlah...macam ni lah , pernah  satu hari tu cik abang bertanyakan soalan cepuemas pada saya...entahlah samada dia tau jawapannya @ saje2 nak bertanya...macam dah takde mende lain nak dibualkan kot...hehehe..Soalannya berbunyi lebih kurang macam ni....Ayang,kenapa kita berdua ni tak gemuk @ naik badan macam orang lain?Abang perhatikan kebanyakan pasangan yang berkahwin akan berubah fizikal diorang...bertambah debab , boroi & seumpama dengannya?Aikkkk.....apasal pulak abang berfikir sampai ke situ?Saya bertanya balik...Jawapan saya , ok ape ...  maintain jer....nampak cam muda jer...hahaha...jangan pulak kawan-kawan yang naik badan terasa pulak dengan entri saya ni yer...saya cakap untuk diri saya jer tau..Tengahari tadi saya pergi ke PDK Klang Selatan....buat ape kat situ?nanti saya ceritakan dalam entri seterusnya yer...sampai jer kat dalam PDK tu kakitangannya menegur saya...kebetulan saya menunggang YAMAHA EGO saya ke sana ... bukan apa nak cepat kejar masa...waktu rehat tadi terus memecut dengan egonya...hihihi....salah seorang akak tu berkata.."ingatkan anak dara manalah tadi"...wow,dalam hati ku berkata..adakah gayaku masih seperti anak dara ke?Saya pun menjawab...saya dah ada anak 3 la kak....oooo,yer ke....jawab akak tu sambil tersenyum....banyak kali saya ditegur seperti itu malah cikgu-cikgu pompuan di sekolah saya sering bertanyakan bagaimana saya maintain jer berat badan saya.Bebenornya saya memang macam ni dari zaman sekolah lagi...memang payah nak gemok walau makan banyak pun...mungkin keturunan saya memang cam tu kot.Mak dan nenek saya pun jenis kurus-kurus gak...dah cuba makan banyak tapi kalau naik berat badan pun sikit aje.Apapun kurus@gemok seseorang itu tidak penting, yang perlu dititikberatkan ialah kesihatan yang baik & lagi satu selagi suami tak complain maknanya kita sentiasa cantik di mata mereka kan...sape setuju angkat tangan macam saya (dipetik dari dialog filem 'Hantu Kak Limah balik rumah)...hahahaha...

p/s:hari-hari anak-anak saya dok tengok cd citer tu..memang x jemu....lebih-lebih lagi dengan watak si Usop aw..aw...tu:-)

No comments: