Wednesday, March 30, 2011

Semangat baru

Selepas mama belikan sandal baru untuk Humaira tempohari,dia dah tak suka didukung lagi.Bila sebut jer 'nak jalan','nak gi hantar @ ambil Along & Angah ke @ dari sekolah,'nak pergi kedai'.... cepat-cepat tanya mama...'mana kasut adik?'...Bukak jer pintu depan terus capai tangan kita minta dipimpin..dari tingkat 2 hingga ke kereta ..dari turun hingga naik balik ke rumah (dok kat Quarters Bomba tingkat 2) .... tanpa rasa jemu..."adik nak jalan" itulah ucapan yang terkeluar dari mulutnya.
Syabas sayang...mama bangga dengan Humaira..melihatkan usahanya yang tinggi almaklumlah berjalan sambil terencot-encot coz kedudukan kaki sebelah kanan kelihatan membengkok ke dalam..perlahan-lahan mama memimpinnya menaiki setiap anak tangga.....rasa sedih campur gembira sangat bila tengok kesungguhannya...telah memberi semangat baru kepada mama & abah yang mana sekarang ni kami dah bersedia untuk memimpinnya berjalan di khalayak ramai samada di kedai makan @ di mana sahaja...dah tak peduli akan mata-mata yang memandang...demi kehendak Humaira mama & abah sedia turutkan.
Ya Allah .... sesungguhnya Kau Maha Melihat....berikanlah anakku nikmat untuk berjalan & bergerak sendiri...aku tak peduli bagaimana caranya nanti  anakku bergerak asalkan dia dapat merasakan nikmat-nikmat itu... Ya Allah dengarilah permintaan hambaMu yang serba kekurangan ini....aaaamin...(dalam hati ni  rasa nak nangis tapi kena kontrol coz kat opis ni...huhuhu....)

6 comments:

munna said...

Alhamdulillah ada peningkatan dan semangat juang dalam diri Humaira... InsyaALLAH apa yang kak yana doakan pasti di makbulkan suatu hari nanti..Amin

Mama Q said...

cayok cayok Humaira.....wat per nak malu kan?..bukan dia org yg bagi kiter makan...sebenarnyer kehendak Humaira tu bg kekuatan pada mama & abah utk terus berdepan dgn masyarakat...lgpun org keliling sebenarnya dah ramai yg open psl anak2 istimewa ni..sapa2 yg masih rasa pelik @ jengkel bila nmpk anak istimewa...mereka tu katak bawah tempurung (emo la plak)

Yana@Noni said...

Munna : terima kasih Munna....akak terharu sangat...sama2lah doakan utk Humaira yer..:-)

Mama Q : betul kata akak tu....saya & suami kena sentiasa support Humaira utk dia terus yakin & berjuang sehingga dpt berdikari sendiri....thanks kak 4 ur support:-)

Kasih Ibu said...

cantik blog yana...rasa tenang je..
syabas humaira!!!aunty doakan humaira cepat berjln, biar tak terkejar mama nanti..

Bicara hati ibu aisya said...

Haaa...bagus humairah.macam tulah semangat juang yang baik.Terus usaha dan berlatih.Biar apa kata orang, peduli jer.

Yana@Noni said...

Humaira suruh sampaikan nie...terima kasih Antie2 semua atas doa kalian...:-)