Sunday, March 13, 2011

Baju kurung jahitan saya

Dah lama nak upload gambar baju kurung yang saya jahit sendiri.....baru hari ni terlaksana...alhamdulillah syukur saya dah boleh jahit baju kurung...x sangka sebab selama ni dari zaman anak dara lagi memang x pernah sentuh mesin jahit....tak ingin pun nak belajar...tau-tau mak dah siapkan baju untuk raya..hehehe...Keinginan menjahit ni pun terbit apabila lihat blog kawan-kawan yang arif menjahit dan bangga bila mereka menjadikan kemahiran menjahit itu sebagai tambahan pendapatan keluarga...betapa mereka kreatif & sabar dalam menghasilkan jahitan yang kemas dan cantik....pada masa yang sama memandangkan saya bekerja dan tentunya pemakaian baju kurung adalah kemestian,itu yang menambahkan lagi keinginan saya untuk belajar menjahit.So....inilah yang terhasil dari ilmu yang saya belajar daripada guru kelas jahitan saya....
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Material kain cotton



Kain cotton gak ni

Tak siap jahit butang & sembat lagi ni...



3 comments:

Just Penny said...

Alhamdullilah... Best kan yana kalau kita buat baju sendiri. Rasa puas hati sangat. Pasni mesti beli kain tak hengat, mcm saya. hehehe... x pyh pikir psl byr upah.

Nonie said...

betul3x....ini salah satu cara berjimat gak...lgpun kepuasan itu yg utama...:-)
bab beli kain tu usah citer la...time poket tebal mesti sangkut sepasang 2 ...

mommyAmberena said...

dulu, selalu tgok mak jahit baju. lepas tu pernah try potong sndiri, jahit expert dah... smpai jahanam mesin jahit singer mak. tp, hasil pertama baju kurung buat sndiri tu senget sebelah.sblh bahu labu, sblh singkat. part tebuk leher, tgn gigil kot..
heheh...
Merasalah kena marah dgn mak. tak reti sabar katanya.... hehehe...
Skrg, dh malas. alasan takde masa sbb kerja...:)