Wednesday, March 02, 2011

Perancangan projek jahitan 2011

Memandangkan saya dah punya mesin jahit tepi sendiri...dah tak perlu pergi kedai lagi untuk jahit tepi..makanya saya telah merencanakan beberapa list projek menjahit saya untuk tahun ini.Listnya adalah seperti berikut:
1. Menjahit baju kurung...ini dah terlaksana...setakat ni saya dah menjahit 8 pasang baju kurung...untuk pakai sendiri ajer la...alhamdulillah dah lepas untuk baju kerja@raya..hehehe...termasuk baju anak 2 pasang..ini wajib jahit 1 minggu 1 pasang untuk memahirkan diri lepas belajar jahit ngan Kak Zura.
2. Baju kurung moden...baru berjaya jahit sepasang ..itupun masa belajar dalam kelas Kak Zura...sekarang belum boleh sambung projek ni coz belum beli tapak zip sorok dari 'Brother'...:-)
3. Baju Melayu..dalam proses belajar ..melalui buku...praktikal belum lagi..harap2 raya nanti dapat jahit untuk suami & anak...
4. Langsir...setakat jahit lurus boleh la
5. Sarung bantal
6. Runner
7. Sarung kusyen
8. Tudung DIY...dah berjaya siapkan 3 helai tudung...next project tunggu bajet lebih untuk beli kain...hahaha...takkan tiap-tiap bulan jahit tudung baru..yer tak?
9. Cadar

Hai...banyaknya list...terbuat ke saya ni...tak tau la...baru perancangan....terlaksana @ tidak,sama-samalah kita tunggu dan lihat yek!

1 comment:

munna said...

lepas ni bolehlah ambik tempahan ye kak yana... teringin juga nak belajar menjahit...