Monday, March 07, 2011

Humaira sakit gigi

Gigi   oooo  gigi   kenapa engkau sakit.....macamana aku tak sakit cik Humaira suka makan gula....itulah dia penangan banyak makan gula-gula & yang seumpama dengannya....Humaira pagi tadi start jam 3.00 pagi sampai kul 6.00 pagi tak lena tidur dbuatnya.Mana taknya dok merengek , kejap duduk kejap telungkup...tak senang duduk.Mula-mula tu tertanya-tanya gak apa yang tak kena dengan budak ni...tengok-tengok dok tekan-tekan pipi tepi bibirnya...dah sah kena serang sakit gigi.Dia pulak tak pandai nak bagitau sakit gigi mungkin sebab ni 1st time sakit kan.Pastu saya tanya lepas ni nak makan gula-gula lagi tak?lepas saya explain pasal gula-gula yang buatkan dia sakit gigi terus digelengkan kepalanya tanda tak nak makan gula-gula lagi.Ntahla ye ke idak...entah-entah time sakit jer serik.Untuk mengurangkan sakit gigi tu,saya terus bawa Humaira ke bilik air dan gosokkan giginya dan lepas tu bagi makan sirap Uphamol 250....barulah dia lega sikit.Disebabkan tak berapa lena tidur malam tadi,bangun pagi saya pulak sakit kepala & jadi penyelesaiannya saya amik MC la hari ni.lagipun sian pulak nak tinggalkan Humaira di nurseri...buat giginya sakit lagi...sapa pulaklah nak melayan rengekan dia kan..apapun saya sebagai ibu lebih lega bila menjaga sendiri anak yang sakit.....:-)





3 comments:

munna said...

munna bab sakit gigi ni mmg tak tahan... sedangkan kita pun tak tahan sakit ni kan pula anak2 yg masih kecil... setakat kakak meya belum pernah lagi sakit gigi...

ieda said...

salam...humaira dah sihat ke?no more candy okay...

Nonie said...

munna:memang pun...akak boleh nangis ape time sakit gigi ni..time tu gak rs nak gi cabut tp bila dah ok niat tu terus wat2 lupa...:-)

k.ieda:harap2 mcm tu la kak...susah tul nak disiplin lebih2 lg abahnya suka sangat layan beli candy...kiter dok bising wat xendah jer..:-)